هنجار هستی

هنجار هستی

چیزی شبیه تائو
هنجار هستی

هنجار هستی

چیزی شبیه تائو

دیکتاتوری و استبداد مخالفت با قانون هستی است(تائو اجتماعی، قسمت دوم)

فرزانه می داند هرگز نمی تواند بر همه چیز و همه کس تسلط داشته باشد پس هرگز در این خصوص کوشش بیهوده نمی کند. او همه چیز را آن طور که پیش می آید می پذیرد. او اجازه می دهد هر چیز سیر طبیعی اش را طی کند و همیشه در مرکز باقی می ماند. سعی در تسلط بر همه چیز و همه کس مخالف هنجار هستی شنا کردن است.


توضیح: اموری که پیرامون ما هستند یا برای ما قابل پیش بینی و قابل کنترل هستند و یا غیر قابل پیش بینی ولی قابل کنترل و یا غیر قابل پیش بینی و غیر قابل کنترل و یا قابل پیش بینی و غیر قابل کنترل. آنچه در جمله فوق می بینید ناظر به اموری است که غیر قابل پیش بینی و غیر قابل کنترل و یا قابل پیش بینی و غیر قابل کنترل هستند و در سایر موارد انسان حتما باید تدابیر لازم را داشته باشد. اما نکته مهمتر آگاهی درونی فرزانه نسبت به این موضوع است که انسان هرگز قادر به تسلط و کنترل همه چیز نیست. درک این نکته در صورت انجام درست وظیفه همواره آرامش بخش است و اضطرابها را از ما دور می کند و به ما اجازه می دهد در عین انجام درست وظایف با آگاهی از جایگاهمان در هستی( همیشه در مرکز ماندن) آرامش لازم برای درست زیستن را داشته باشیم. 

به علاوه این نکته درسی است به تمامی دیکتاتورهای تاریخ بشریت که کوشیده و می کوشند همه چیز را در اختیار تسلط خود قرار دهند لذا قانون جهان را زیر  پا می گذارند و آرامش را از خود و اطرافیانشان دور می کنند.

نظرات 1 + ارسال نظر
نسیم شنبه 30 خرداد‌ماه سال 1394 ساعت 16:35

سلام استاد گرامی
ایده و روش بسیار خوبیه که مطالب مربوط به تائو با عنوانی به نام ((توضیح ))به خوانندگان وبلاگ تفهیم میشه.
زنده باشین.

سلام
بهترین إن شاء الله خیر مقدم. خوب و سلامت باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد