هنجار هستی

هنجار هستی

چیزی شبیه تائو
هنجار هستی

هنجار هستی

چیزی شبیه تائو

چرا در انتخابات شرکت کردم

از مدتها قبل این فکر ذهن مرا مشغول کرده بود که موضع من در انتخابات اخیر چه باید باشد. دلایل من برای عدم شرکت عبارت بود از: 

  1.  حوادث بعد از انتخابات ۸۸ و عدم پاسخ گویی نظام نسبت به حوادث تلخ آن
  2. نابسامانی وضعیت موجود جامعه و اعلام اعتراض نسبت به آن  

اما دلایلی نیز برای شرکت داشتم که عبارتند از:    

  1. با توجه به تجربه انقلاب گمان نمی کنم هیچ انسان عاقلی خواهان بر اندازی این نظام و ایجاد یک نظام تازه باشد زیرا هزینه ای که این فرایند بر ایرانیان تحمیل می کند به حدی زیاد است که شانه های ضعیف ملت تحمل آن را ندارد و جامعه را به قهقرا می کشاند.
  2. اصلاحات تنها گزینه عاقلانه پیش رو برای بهبود وضعیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جامعه ماست.اصلاحات در جامعه میسر نیست مگر این که شرایطی برای جامعه فراهم شود که امکان رشد و بالندگی جامعه مهیا گردد و این شرایط جز با چند صدایی در فضای جامعه میسر نمی شود. 
  3. در شرایط کنونی که جامعه به سوی تک صدایی پیش می رود افراد معدودی پیدا شده اند که شجاعانه با گفتمان غالب در جامعه هم صدا نیستند و تا کنون کوشیده اند که از حق و حقیقت بگویند و از حقوق انسانی مردم ایران دفاع کنند. ملاک هم برای تصمیم گیری وضعیت کنونی افراد است و از فردا کسی خبر ندارد. 
  4. لازمه ترقی و تعالی یک ملت قدر شناسی از نخبگانی است که خالصانه و شجاعانه در مسیر احقاق حقوق مردم می کوشند  

 تعداد معدودی از این نخبگان در لیست کاندیداهای نمایندگی مجلس تهران حضور داشتند که به تحقق اهداف فوق کمک می کردند منظور آقایانی نظیر علی مطهری و کاتوزیان است که در سالهای اخیر کوشیده اند با رعایت خط قرمزها حقوق مردم را پی گیری کنند. به نظر حقیر تا کنون حضورشان و وجودشان به تحقق بندهای پنجگانه فوق کمک کرده است لذا تصمیم گرفتم با رأی دادن به آنها سهم خود را برای خروج از وضع موجود ادا کنم و به جامعه این امکان را بدهم تا با شنیدن حرفهای متفاوت به اندیشه های متفاوت روی آورد و زمینه رشد و بالندگی خود را به یاری خدا فراهم کند و به این وسیله زمینه اصلاح وضعیت سیاسی و اجتماعی جامعه فراهم شود و فردای بهتری را برای ایرانیان مسلمان و غیر مسلمان شاهد باشیم.