هنجار هستی

هنجار هستی

چیزی شبیه تائو
هنجار هستی

هنجار هستی

چیزی شبیه تائو

بخش ناشناخته وجودمان را بشناسیم

آنچه در قرآن به عنوان فطرت مطرح است، در ادبیات گوناگون تعابیر مختلفی دارد، ولی در مجموع فطرت یا وجدان یا هر تعبیر دیگری، بخشی از وجود انسان است که اورا با هنجار هستی هماهنگ می کند، انسان برای خوشبختی باید با این بخش از وجودش آشنا شود، و آن را به تمامی پاس دارد. این بخش از وجود مان اهداف بلند و متعالی هستی را ساده و آسان پیش رویمان می گذارد، و به ما یاد می دهد، که چگونه بی توقع، با صفا و سادگی تمام سعیمان را بکنیم و سپس تسلیم و رها و آزاد باشیم، و دنبال ادامه زندگی برویم.

امتحان کنید

لذت موسیقی یا بوی خوش غذا یا تماشای یک اندام زیبا و موزون ممکن است شما را از هر کار دیگری باز دارد، و تنها به خودش معطوف کند، در حالی که کلام خدا ممکن است به نظرتان یکنواخت و بی مزه آید. اما وقتی به کارش می بندید، تمام ناشدنی است. می گویید نه!!!!!!! امتحان کنید و مرا هم در جریان بگذارید.

سخنی در باره هنجار هستی

هنجار هستی در همه چیز جاریست، با همه چیز همراه است نه این که با آنها آمیخته شود، و از همه چیز جداست، نه این که بین او و بین چیزها دو گانگی ایجاد شود. همه چیز از او بوجود می آید، و در پایان همه چیز در او فانی می شود:

هو الأوّل و الآخر و الظاهر و الباطن و هو بکل شیء علیم


کلّ من علیها فان و یبقی وجه ربّک ذوالجلال و الإکرام


هنجار هستی نور هستی بخش و روح حیات بخش است، پس او را بشناسیم و از او نور و زندگی بگیریم:

الله نور السماوات والأرض.............................

چند سخن حکیمانه ( قسمت سی و چهارم)

وقتی که احساس می کنید، از چیزی هویت می گیرید، باید بدانید که موقتی است.

وقتی که روش موفقی برای انجام کارهایتان یافته اید، بدانید که عمل کردن به آن را کجا باید پایان دهید. با دانستن این که کجا باید پایان دهید، خود را مصون بدارید.

همه چیز پایان دارد، اما تشخیص زمان درست پایان کار دشواری است.

تنها خداست که می ماند، پس برای جاودانه شدن به او باید پیوست.

کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام

چند سخن حکیمانه ( قسمت سی و سوم)

اگر نخبه گان جهان می توانستند بر هنجار هستی متمرکز شوند همه چیز در هماهنگی کامل به سر می برد. دراین صورت دنیا به بهشت تبدیل می شد. همگی در صلح و آرامش به سر می بردند، و ایمان در قلبشان حک می شد.