هنجار هستی

هنجار هستی

چیزی شبیه تائو
هنجار هستی

هنجار هستی

چیزی شبیه تائو

علم زندگی و هنر زندگی

     دانش زندگی عبارت است از معلومات ما از روش درست زندگی کردن و هنر زندگی عبارتست از توانایی به کاربستن درست و به جا و به اندازه آنچه می دانیم و نیز بهره مندی از ذوق و اشراقی که از نهاد ما بر می خیزد. علم و هنر زندگی مکمل یکدیگرند و هر یک به تنهایی کافی نیست اما هنر زندگی بسیار از علم زندگی مهمتر است. برای این که مطلب روشنتر شود مثالهایی تقدیم می شود: کسی که به علم روانشانسی و روانپزشکی مسلط است به این معنا نیست که از تمامی آسیبهای روانی بدور است یا کسی که علم اخلاق یا علم دین می داند به این معنا نیست که از تمامی عیوب اخلاقی مبراست و به تمام زیبایی های اخلاقی و دینی آراسته است. 

     دانش زندگی امری است که با تلاش بدست می آید اما هنر زندگی موهبتی است از جانب پروردگار، که تنها شایسته گان از آن بهره مند می شوند.

     نکته دیگر این که باید بین دانش زندگی و هنر زندگی تعادل ایجاد کرد. دانش زندگی تا آنجا مفید است که ما را به هنر زندگی راهنما باشد و اگر بیش از آن شد به اصطلاح فضل یا زیاده است که ممکن است به دلایل گوناگون ذوق زندگی سالم و درست را در ما کور کند. 

     هنر زندگی معمولا از عشق به درست زیستن تولید می شود و عشق به درست زیستن راهنمای ما به سوی عشق خداست. عاشق باشید تا خدایی شوید. التماس دعا. 

نظرات 1 + ارسال نظر
nasim یکشنبه 30 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 14:03

matlabe jalebiye
movafagh bashin

سپاس شما موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد