هنجار هستی

هنجار هستی

چیزی شبیه تائو
هنجار هستی

هنجار هستی

چیزی شبیه تائو

فیلم امروز

روز چهار شنبه پیامکی دریافت کردم که خواسته بود با ارسال تعداد نفرات به شماره ای که از طریق آن، پیامک ارسال شده بود امکان استفاده از بلیط نیم بها برای تماشای فیلم امروز را پیدا کنم. من و همسرم قرار بود به دیدار این فیلم برویم پس فرصت را غنیمت دانستم و پاسخ دادم. مدتی بعد چند سینما به همراه سانسهایشان برای تماشای فیلم معرفی شدند. پیامک به دست در ساعت مقرر جلوی گیشه تهیه بلیط حاضر شدیم و با ارائه آن پیامک موفق شدیم از امکان مشاهده نیم بهای فیلم بهره مند شویم. با وجود پیامکهایی که حتما به مقصد افراد زیادی ارسال شده بود در سانس ساعت 17 سینما خلوت بود و حداکثر 15 نفر برای تماشای فیلم آمده بودند. 

   فیلم و فیلم دیدن از زمینه های علاقمندی من است که اوقات زیادی را صرف آن کرده ام اما اقرار می کنم اطلاعات تخصصی در این باره ندارم. فیلم از ابتدا تا تقریبا ده دقیقه پایانی جریان آشنایی و رابطه  بین یک زن در حال وضع حمل و یک راننده تاکسی که ظاهرا از بچه های جبهه و جنگ است و اهل دفاع از ارزشها را به تصویر می کشد. جریان فیلم چنان کند و خسته کننده و شعاری پیش می رود که به جرأت می توانم بگویم حالم بهم خورد تنها چیزی که شاید کنجکاوی انسان را برای دیدن ادامه داستان ترغیب می کند دانستن این نکته است که بالاخره چی می شود. بالاخره زن بیچاره که مشخص نیست از کدام رذلی آبستن شده است به دلیل ضعف جسمی و شدت جراحاتی که به واسطه ضرب و جرح بر او عارض شده است می میرد و بچه بی پدر و مادر را راننده تاکسی که از قضا بچه ندارد به طرز ناشیانه ای از بیمارستان می دزد و فیلم تمام می شود. توصیه اکید می کنم به هیچ وجه به دیدار این فیلم نروید که حتی اگر بلیط مجانی هم بدهند وقتتان بیشتر ارزش دارد. 

    این فیلم که شاید با هدف دفاع از ارزشهای انسانی ساخته شده است مشخص نیست دقیقا کجا را هدف گرفته است. قطعا این فیلم بار معنایی و محتوایی ندارد که مثلا بگوییم در ژانر سینمای اندیشه است، از سوی دیگر یک فیلم پر کشش حادثه ای هم نیست روند فیلم آنچنان کند است که خواب نا خواسته به سراغتان می آید و حتی به درد سینمای خانوادگی هم نمی خورد چون بسیار تلخ است. می توان گفت فیلمسازان با هدف تبلیغ ارزشها خواسته اند فیلمی برای عموم بسازند که در عین طرح معضلات اجتماعی نظیر روابط نا متعارف جنسی و زنان بی سرپرست که قربانی هوس بازی مردان می شوند این نکته را به تصویر بکشند که هنوز خوبان و خوبی در جامعه آنهم در نزد بچه های جبهه و جنگ موجود است پس بیاییم ارزشها را پاس بداریم تا زنان پاک و معصوم به این روز سیاه نیفتند.

نظرات 3 + ارسال نظر
نسیم شنبه 25 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 16:06

سلام استاد گرامی
خوب شد گفتین،بخاطر اینکه من و دوستان قرار بود بریم سینما و این فیلم ببینیم....
کلآ منصرف شدم....

آره نسیم جان خدا بهتون رحم کرد وحشتناک فیلم بدیه.

فیروزه شنبه 25 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 18:05 http://www.firouzeh.blogsky.com

چه جالب دقیقا پوسترش را که دیدم اولین قصدم دیدن فیلم بود . ..

خدا بهت رحم کرد خیلی وحشتناکه

نسیم سه‌شنبه 28 مرداد‌ماه سال 1393 ساعت 21:18

سلام
استااااااااااااااااااااااااد گرامیییییییییییییییی
چراااااااااااا مطلب جدید،دیر به دیر میذارین؟؟؟؟؟
من الان ،اعتراض دارم
به نشانه اعتراض 3 روز از دیدن وبلاگ خودداری میکنم

سلام نسیم خانم:
خوب حرف جدید ندارم که به درد وبلاگ بخوره چکار کنم چرت و پرت بنویسم. چرا زور می گی چشم به زور هم که شده بخاطر دل تو یک چیزی می ذارم ممنون از فشارت اینو می گن فشار مثبت.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد