هنجار هستی

هنجار هستی

چیزی شبیه تائو
هنجار هستی

هنجار هستی

چیزی شبیه تائو

تطبیق آموزه های قرآن و تائو قسمت دوازدهم« تسلیم 2»

سابقا در قسمت هفتم در خصوص ضرورت و خوبیهای تسلیم صحبت کردیم این مطلب در بخشهای مختلف قرآن و کتاب تائو تکرار شده است. از آن جمله قرآن تأکید دارد که جهان از حقیقت یگانه خداوند ایجاد شده و دوباره به سوی او باز می گردد و انسان نیز از این سیر جدا نیست و روزی به نزد پروردگارش باز می گردد. این سیر یک سیر جبری و غیر قابل کنترل و بازگشت است. هنر انسان این است که سیر اختیاری خود را با این سیر جبری هماهنگ کند و از این طریق به سعادت و رستگاری در پناه الطاف الهی راه یابد. نظیر همین مفهوم در کتاب تائو نیز قابل سراغ است « جهان را آن گونه که هست بپذیرید. اگر جهان را بپذیرید، تائو در وجودتان خواهد درخشید و به خود اولیه خویش باز می گردید ».

   این مطلب گواه این است که حقیقت تائو با حقیقت جهان و سیر آن هماهنگ است همچنان که قرآن خود را حقیقتی نازل شده و هماهنگ با لوح محفوظ یا کتاب مکنون بیان می کند که تمامی جهان و حوادث آن از این کتاب نشأت می گیرند. 

نظرات 2 + ارسال نظر
حسین شنبه 28 دی‌ماه سال 1392 ساعت 15:19 http://masiresaadat.blogsky.com

سلام چقدر خوبه که وقتی یک مطلب رو می نویسی منبعش رو هم بزاری مثلا برای کتاب قرآن یک یا چند آیه می نویسی بنویس سوره فلان و آیه فلان یا در مورد کتاب تائو بنویس جلد فلان صفحه فلان صحبت بدون منبع ارزش علنی نداره

از لطف و تذکر خوبتان ممنون. آنچه ملاحظه می فرمایید سیاه مشق کار است تا ضمن سنجش میزان توجه عموم به چنین مطالبی از نظرات مراجعان نیز برای بهبود محتوا و نه شکل کار استفاده شود. ان شاء الله چنانچه بازخورد کار مثبت باشد قطعا کار با دقت بیشتر تقدیم علاقه مندان می شود.

nasim دوشنبه 30 دی‌ماه سال 1392 ساعت 13:14

سلام استاد عزیز
مطالب اخیرتون خیییییییییلی جالب و خوووووووووبه
باعث فکر کردن میشه...
مرسییییییییییییی
مطالب خاص و تامل برانگیز
ممنون که وبلاگ به این خوبی دارین

ممنون نسیم خانم از حضور گرم و همیشگی شما در این وبلاگ مستدام و پیروز باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد