هنجار هستی

هنجار هستی

چیزی شبیه تائو
هنجار هستی

هنجار هستی

چیزی شبیه تائو

مخاطب تبلیغ و ترویج حجاب

   در امر ترویج حجاب باید به موضوع مخاطب توجه شود. در یک تقسیم بندی کلی با سه دسته مخاطب مواجه هستیم،

 نخست دین باورانی که به حجاب پایبندی داشته و خود را ملزم به رعایت صحیح آن می دانند.

 دوم کسانی که در این خصوص دچار شک و تردید هستند و به همین دلیل چندان خود را مقید حجاب نمی دانند.

سوم کسانی که پایبندیی به موضوع حجاب ندارند، و فقط به واسطۀ اجبارهای اجتماعی به طور حداقلی در محیطهای عمومی رعایت حجاب می کنند.

روشن است که برخورد با هر یک از این گروه ها باید متناسب با مقتضیات خودشان باشد.

گروه نخست به جد نیازمند حمایتهای اجتماعی هستند، و نظام اجتماعی باید تدبیری بیندیشد تا این اشخاص بتوانند در کمال آرامش و امنیت به حضور اجتماعی خود ادامه دهند.

گروه دوم باید به نحو مقتضی نسبت به ضرورت های اجتماعی امر حجاب توجیه شوند، و از طریق تعیین مشوقهای اجتماعی این امکان برایشان فراهم شود که با رعایت حجاب از این مشوقها بهره مند شوند.

گروه سوم وضعیت پیچیده تری دارد، زیرا متعلقان این گروه یا علت بد حجابیشان واکنش به نظام است، که در این صورت باید رفتار نظام در مقابل آنها اصلاح شود تا متقابلا از ایشان هم انتظار اصلاح در رفتارشان را داشته باشد. و یا به واسطه تعلیمات خانوادگی ایشان مایل به رعایت چنین شئونی نیستند، که در این صورت متقابلا باید کوشید با ارائه تعلیمات به نحو مناسب و انجام روشنگریها ایشان را به سوی حجاب تشویق کرد. گروه سومی که به نظر می رسد، جریانهای سازمان یافته ای هستند که می کوشند به دلایل مختلف روند بد حجابی را در جامعه توسعه دهند. بدیهی است که با چنین جریانهایی باید به نحو مقتضی برخورد کرد، و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری نمود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد