هنجار هستی

هنجار هستی

چیزی شبیه تائو
هنجار هستی

هنجار هستی

چیزی شبیه تائو

چرخۀ معیوب

بسیاری از ما به یاد می آوریم که وقتی کودک بودیم همواره در آرزوی بزرگسالی به سر می بردیم. و اکنون که به اصطلاح بزرگ شده ایم، بسیاری از اوقات در اندوه و افسوس کودکی هستیم؛ و لحظات بسیاری را با یادآوری خاطرات شیرین آن خوش می کنیم. شاید اگر دوباره کودک شویم باز همان آرزوها و افسوسها. به نظر می رسد در یک چرخۀ معیوب افتاده ایم و باید به فکر خروج از آن باشیم.  

   اگر شما خود را در این چرخه احساس می کنید، لطفا نظر پیشنهادی خود برای خروج بنویسید.

نظرات 1 + ارسال نظر
همکار قدیم دوشنبه 23 خرداد‌ماه سال 1390 ساعت 07:51

البته من کمتر به این مشکل گرفتارم و به نظرم میاد مربوط به قدر داشته ها رو ندونستن باشه.بسیاری از افراد برای احساس خوشبختی شرط و شروط میذارن،اگه این ماشین روبخرم بعد که خریدن دنبال یه ماشین باکلاس تر یا در حسرت یک آرزوی دیگه هستن و از لحظه اکنون فراموش میکنن.به قول سهراب:
زندگی آبتنی کردن در حوضچه اکنون است

دوست خوبم موضوع از این قراره که ما اغلب اوقات در زندگی اسیر تکرارها و عادتها هستیم. و مرتبا یک چرخۀ معبوب در زندگی درست کرده ایم و هی دور خودمان می گردیم. شاید چرخه ای که من بیان کردم بزرگترین چرخه و تکرار ناپذیرترین آن باشد، ولی موضوع خیلی مهمتر از این حرفاست.
بالآخره هم این قدر توی این چرخه می گردیم که به چرخیدن خودمان عادت می کنیم، و اگر یک روزی هم زندگی امکانی برای خروج از آن رادر اختیارمان بگذارد، باز آرزوی برگشتن به آنرا داریم.
هدف فرار از این اسارت واز این چرخیدن بیهوده است. باید برای آن راهی پیدا کنیم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد