هنجار هستی

هنجار هستی

چیزی شبیه تائو
هنجار هستی

هنجار هستی

چیزی شبیه تائو

روز والنتاین و مأمورینی با صورتهای پوشیده

به عنوان یک شهروند به خیابان انقلاب رفتم تا پس از یک سال عدم تحرک آشکار اجتماعی نهضت سبزشاهد حضور مجدد آنها در خیابانها باشم، و از سوی دیگر تقابل بخش دیگرجامعه با آنها را از نزدیک ببینم. دو نکته توجه من را جلب کرد: نخست انتخاب روز والتناین برای فراخوان مجدد مردم از سوی رهبران نهضت سبز، که روشن می کرد، این افراد مخاطبان خود را در میان کدام قشر جامعه جستجو می کنند.نکته دیگر این که مشاهده شد تقریبا 20% کسانی که به عنوان بسیجی یا لباس شخصی در محل حضور داشتند، به طرق مختلف سعی داشتند با پوشاندن چهره هایشان هویت خود را پنهان کنند.  به نظر شما علت چنین رفتاری چه بود؟ آنها که بیم نداشتند که در صورت شناسایی شدن مشمول مجازاتهای قضایی شوند، پس چرا چهره هایشان را مخفی می کردند؟

نظرات 2 + ارسال نظر
نامم را بر امواج دریاخواهم نوشت شنبه 7 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 13:19

به نظرمن پوشاندن صورت عدم بی اعتقادی اینان در درونشان به رفتارهای ناپسندی است که انجام می دهند به هر حال خانواده و نزدیکان انها نیز در تجمعات حضور دارند.... سیاست خطرناک و در زمانه ما خصوصا پیچیده است

ممنون از حضور سبزت امیدوارم نامت بر قلب همه آزادگان حک شود.

نامم را بر روی دنیا نمی نویسم که فنا یکشنبه 22 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 15:31 http://khodett2.mihanblog.com

سلام
روز تون به حق
باید بگم اینکه کسی روی خودش رو می پوشونه صرف ترس از قانون نیست . نداشتن شرافت و جرات سبز ها یکی از عوامل این رفتار است . شما سایت شکار بسیجی و بالاترین و ... رو که مطالعه کنید ، مشاهده می کنید که روش های غافلگیرانه و تعرض به ناموس و خانواده بسیجی ها و متدینین رو آموز ش می دهد .
قضاوت را راست انجام بده تا گمراه نمانی .
یا حق

سلام دوست عزیزی که نامت را بر روی دنیا نمی نویسی

البته حرف شما ممکن است درست باشد که رفتارهای خشنی متقابلا از سوی سبزها در انتظار مأموران باشد، اما نسبتهایی که در نوشتارتان مثل عدم جرأت و شرافت داده اید. نشانه برخورد احساسی و دور از تمدن شماست. به هر حال اگر نوشته های مرا دنبال کنی خواهی یافت که بر خلاف انتظار حتی مسئولان طراز اول مملکت که گمان می کردند یک عده بچه سوسول به خیابانها آمده اند، این نهضت که به سبز معروف شده یک نهضت ریشه دار در جامعۀ ماست. و برخورد خشن با آن در کوتاه مدت بدون پاسخ نخواهد ماند، کهریزک که یادتان هست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد