هنجار هستی

هنجار هستی

چیزی شبیه تائو
هنجار هستی

هنجار هستی

چیزی شبیه تائو

ما هیچ ما تلاش

بنام خدا

در قرآن کریم آمده است:

برای انسان جز آنچه کوشیده، چیز دیگر ی نیست. و مسلما آنچه را که کوشیده خواهد دید. سپس در آخرت پاداش یا جزایی که وعده یافته خواهد دید. و مسلما پایان هر چیز به سوی خداست و اوست که می خنداند یا می گریاند( نجم/39 تا 43 )

   از منظر اسلام ارزش هر کس به اندازه دانش الهی و انسانی اوست، و دانش هر کس به اندازه تجربه اوست.

   از مجموع این دو تعریف می توان برداشت کرد، که از نظر اسلام ارزش هر کس به اندازه دانشی است که در زندگی خود به کار بسته است. حال بسنجیم چه مقدار ارزشمندیم؟

   در جای دیگر در تعریف مؤمن آمده است: مؤمن کسی است که از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود.

   این به این معناست که از تجربه ها درس می گیرد، و هرگز یک خطا را دو بار تکرار نمی کند. از سوی دیگر امام علی در تعریف کمترین میزان حکمت میفرمایند:

حداقل حکمت پند گرفتن از تجربه هاست.

   حالا با این معیارها کجای کار هستیم؟ فقط خدا به ما رحم کند.

 

 

 

نظرات 1 + ارسال نظر
نسیم دوشنبه 25 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:12

زندگی ازنظر من یعنی تجربه کردن خداوند در هر لحظه است.از اینکه به دنیا اومدم تا خداوند حس کنم خوشحالم.فکر میکنم همه اینطوری باشن.

خوب ایده خوبی داری عالیه ولی من از روش صحبت کردم نظرت درباره روش پیشنهادی چیه. ممنون که سرزدی و نظر دادی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد