هنجار هستی

هنجار هستی

چیزی شبیه تائو
هنجار هستی

هنجار هستی

چیزی شبیه تائو

چیزهای ساده

آیا می خواهید جهان را تغییر دهید؟  

آیا تصور نمی کنید، اندیشه تغییر جهان ناشی از کوچک پنداشتن آن یا بزرگ پنداشتن خودتان است؟ 

به عقیده من جهان بزرگتر دقیق تر و پیچیده تر از آن است که انسان حقیری چون من به فکر تغییرش باشد، اصلا چرا به فکر تغییر خودم نباشم، شاید اگر خودم را تغییر دهم، جهان هم تغییر کند. پس با یک تغییر ساده شروع می کنم، به قول بزرگی: زندگی را با چیزهای ساده پر باید کرد، خریدن چند دانه سیب ترش می تواند به عمق فلسفه ملاصدرا باشد.

نظرات 2 + ارسال نظر
بابالنگ دراز یکشنبه 6 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 06:26 http://khateratebarani.blogsky.com

میشه این فلسفه ملاصدرا رو خلاصه وار بیان کنین؟
ممنون میشم
موفق باشین

سلام بابا لنگ دراز عزیز، اولا از اسمی که انتخاب کردی خیلی خوشم آمد، بهت تبریک می گویم، بعد هم باید بگویم چیز زیادی از فلسفه ملاصدرا نمی دونم. اگر دقیق بگی چی می خوای شاید کمکت کنم.
موفق باشی

هیچ پنج‌شنبه 10 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 23:26

ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم ... اصولا هستی را هستی بخش اداره می کند و بر اساس حکمت عالیه خود ...
ما چاره ای جز شناخت هستی مطلق او عدم خود و در نتیجه تسلیم شدن در برابر او نداریم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد