هنجار هستی

هنجار هستی

چیزی شبیه تائو
هنجار هستی

هنجار هستی

چیزی شبیه تائو

انسانهای هدایت شده چقدر بهم شبیه هستند

مهم نیست در کجای دنیا زندگی می کنید یا در چه زمانی و چه مکانی هستید، و یا بستر فرهنگی، و تربیتیی که در آن بالیده اید چیست، مهم این است که بدانید بنده خدا هستید و او شما را فراموش نکرده است، پس شما هم سعی کنید او را فراموش نکنید. آنگاه خواهید دید که خدا همه جا هست، و فارغ از هر زمان، مکان و فرهنگ و تربیتی همیشه همراه شما بوده و شما را فراموش نکرده است. وقتی به مشابهت سخنان و روش و منش انسانهای بزرگ، یا ادیان الهی می اندیشم، به این نتیجه می رسم که تمامی دینها از یک حقیقت صحبت می کنند، و آن خدا و قانون الهی است، که هستی بر مبنای آن اداره می شود، و در هر آیینی از این دو مفهوم به زبانی صحبت شده است، یکی به آن الله می گوید، و به قانونش لوح محفوظ، خزائن غیب، اسماء و صفات الهی می گوید، یکی تائو و دیگری چیز دیگر، ولی باور کنیم که همه از یک حقیقت حکایت می کنند، فقط نکته در اینجاست، که کدام یک حکایت بهتری ازاین حقیقت واحد دارند. به عنوان مثال توجه شما را به دو جمله از دو انسان فوق العاده که در دو بستر و جغرافیا و زمان متفاوت رشد یافته اند جلب می کنم.

امام علی علیه السلام می فرمایند:

اگر این گفتار بسیار بر زبانهایتان و این آشوب در دلهایتان نبود هر آینه می دیدید آنچه من می بینم و می شنیدید آنچه من می شنوم.

گاندی مردی برای تمام فصول می گوید:

کلام خدا همواره در درون ما طنین انداز است، این نجوای ملایم که عظمتی بی حد و حصر دارد، هیا هوهای بلندی که در درون ما بر پاست تحت الشعاع قرار می دهند. ما صدای خدا را با احساس خود درک می کنیم، و قادر به شنیدش نیستیم.


نظرات 3 + ارسال نظر
هیچ سه‌شنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 17:16

عروس حضرت قران نقاب انگه براندازد که دارالملک معنا را مجرد بیند از غوغا

نسیم سه‌شنبه 28 اردیبهشت‌ماه سال 1389 ساعت 13:49

به تعداد ادمها راه است برای رسیدن به خدا

نسیم یکشنبه 13 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 18:55

برای صدای خداوندم از پس سکوت شیرینش دلتنگم...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد