هنجار هستی

هنجار هستی

چیزی شبیه تائو
هنجار هستی

هنجار هستی

چیزی شبیه تائو

یک سخن حکیمانه ( قسمت هفتم )

وقتی از این که خودتان هستید خوشنودید، و از رقابت و مقایسه دست کشیده اید. همگان به شما احترام می گذارند.


قرآن می فرماید:

إنّ الذین آمنوا و عمل الصاحات سیجعل الرحمان ودّا ( مریم(19)/ 96 )

به درستی آنان که ایمان آورده و عمل صالح انجام دهند، خدای رحمان آنها را محبوب قرار می دهد.


در حدیث قدسی آمده است:

شما دین خود را اصلاح کنید، من دنیای شما را اصلاح می کنم، شما رابطه خود را با خدا درست کنید، من رابطه شما با خلق را درست می کنم، شما سیرت خود را زیبا کنید، من صورت شما را زیبا می کنم.


پس مؤمن حقیقی محبوب قلب مردم است، مردم هر چند که ممکن است، با او همراه و هم سو نباشند، ولی در قلب خود محبت او را جای داده اند، و به ا احترام می گذارند. پس اگر فردی را دیدید، که ظاهرا مؤمن است، ولی به سبب رفتار نادرستش منفور مردم است، بدانید او مؤمن حقیقی نیست، و از ایمان و نورانیت و صفا و لطافت آن بویی نبرده است.


نظرات 1 + ارسال نظر
هیچ یکشنبه 4 بهمن‌ماه سال 1388 ساعت 18:57 http://mindzeinab2009.blogsky.com

ازاینکه لطف میکنید و پاسخ می دهید و به ویژه از اینکه دعا میفرمایید خرسند و شاکرم خدای واحد یگانه . در این بازار اگر سودی است با درویش خرسند است خدایا منعمم گردان به درویشی و خرسندی . همچنانکه به درستی دریافته اید منظور از مونولوگ همان خودبینی وخودخواهی و خودپسندی است که به فرموده حضرت حافظ :توخود حجاب خودی حافظ از میان برخیز و منظور ازدیالوگ همان دیالوگ عاشقانه با حق است که در واقع چونان گنجی در وجود ادمی پنهان است و به مدد این دیالوگ همه مناسبات انسان با همنوعان و بلکه کل جهان هستی به گونه ای رقم می خورد که باز حضرت حافظ از ان اینگونه تعبیر می فرماید :عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست

سلام هیچ عزیز

از این که قابل می دانی و همیشه به من سر میزنی و محبت می کنی و همیشه پیغام می گذاری صمیمانه سپاسگزارم، و همیشه دعا گو، تو هم مرا از دعای خیر فراموش نکن.
اگر به مطلبی که تحت عنوان یادداشتی برای یک دوست گذاشتم توجه کنی، به نظر من در فضای معنوی دیالوگی با خدا نیست، همه منولوگ است. ارتباط با خدا از بعد انسانی چیزی جز ارتباط درست با خویشتن نیست. از بعد خدایی هم، تمامی این ارتباط ارتباط خدا باخداست، گوینده، شنونده، و بیننده ، و...همه اوست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد