هنجار هستی

هنجار هستی

چیزی شبیه تائو
هنجار هستی

هنجار هستی

چیزی شبیه تائو

هنوز آدمهای خوب زیادند

در طول دو ماه گذشته بزرگترین دغدغه من یافتن مسکن بود، با این گرانیها و تنگنای بودجه کار بسیار سخت و دشوار بود و قیمتها هم که روز می شمارد. مالک آپارتمان قیمتی را برای ملکش معین می کرد اما همین که دوتا مشتری پای ملکش می آمد و مطمئن می شد که با این قیمت خانه به فروش می رسد، فوری متری 200 تا 500 هزار تومان و در برخی مواقع تا یک میلیون تومان قیمت را افزایش می داد و قدرت خرید را از مشتری می گرفت. خلاصه این که خودمان هم در بالا رفتن قیمتها و ایجاد تورم نقش مهمی داریم. اما منظور من بیان این حرفها نبود.  

   امروز از هر کسی که بپرسی اقرار دارد که کشور ما تبدیل شده است به کلکسیونی از بد اخلاقی و بی تربیتی و این فقط محدود به اقشار عادی جامعه نیست بلکه در عالیترین سطوح مدیریت کشور نیز همین فرهنگ حکم فرماست و خلاصه وضعیت به شدت نومید کننده است. اما گاهی با انسانهایی مواجه می شوی که در این قحطی انسانیت آن قدر انسان هستند که اشک آدم در می آید. در همین دو ماهه با سه تا از این آدمها روبرو شدم. 

اول فردی را دیدم که زن سیده و پا به ماهی داشت و خاله اش برای خانه دار شدنش زمینش را فروخته بود و پولش را به او داده بود که صاحب خانه شود. 

دوم با مشاور املاکی آشنا شدم که علاوه بر پذیرش مسئولیت فرزند خودش مسئولیت پنج بچه یتیم دیگر را نیز پذیرفته بود و آنها را در خانه اجاره ای خودش بزرگ می کرد. 

 و با وکیلی آشنا شدم که که اهل دل بود و برای دوستانش و نیز کسانی که توان پرداخت حق وکالتش را نداشتند مجانا کار می کرد و بعد از سالها وکالت هنوز در خانه استیجاری زندگی می کرد. این وکیل مدت دو سال کار و کسب را رها کرده بود و برای یافتن راه و روش زندگیش خانه نشین شده بود، و اوقاتش را به مطالعه گذرانده بود.

آری این آدمها کم شده اند ولی هستند، از خودم پرسیدم: « چرا اینها را کم می بینیم؟» و جواب دادم « چون خودمان کمتر از جنس این افراد هستیم. کسی که پاک و صادق باشد، انسانهای پاک را به سوی خودش جذب می کند».  

کبوتر با کبوتر باز با باز     کند هم جنس با هم جنس پرواز